Gode råd til at komme i form – bliv klar til sommeren

form

Det kan for mange mennesker være rigtig hårdt at komme i gang med at tabe kilo, uanset hvilken tid på året man befinder sig i. Der opleves dog utvivlsomt en større tendens til, at folk ønsker at trimme kroppen forud for sommeren, hvor varmen trænger på. Derfor vil vi i dette indlæg give dig nødvendige råd for, at du effektivt har mulighed for at opnå vægttab og komme i form.

Træningsprogram

Der findes ikke ét specifikt træningsprogram, som automatisk resulterer i en flot sommerkrop. Der er nemlig ofte stor forskel på, hvordan din krop reagerer på træningen. Mange faktorer såsom genetik og eventuel tidligere erfaring spiller ind. Herudover har din kost kæmpe indflydelse på resultatet. Derfor kan det for nogle personer tage længere tid end andre, hvorfor der altså ikke findes et universelt estimat på, hvor lang tid det tager at opbygge et flot resultat via træningsprogrammer. Til gengæld findes der en række øvelser, du kan tage i brug som begynder:

  • Bicep “curls”
  • Armbøjninger
  • Mavebøjninger
  • Squat
  • Dødløft
  • Bent-over-row
  • Military press

Disse øvelser vil ramme alle kroppens større muskler. Derfor giver de dig et godt udgangspunkt i træningen.

Til gengæld kan det være svært at komme i form ved hjælp af styrketræningen og de andre mekanismer, der skal overholdes.

form

Andre metoder til at komme i form

Det, der også kan anbefales er at benytte særlige kostplaner til vægttabet. I den forbindelse kan NUPO kuren specifikt anbefales. Kuren er en Very Low Calorie Diet (VLCD), som åbenlyst betyder, at der skal indtages færre kalorier, end man forbrænder. Dette fører til et effektivt vægttab, som sikrer dig en hurtig ændring på fedtprocent, vægt med videre – som i sidste ende kan skabe den krop, du ønsker til sommeren. Nupo udbyder en række forskellige produkter, som kan bidrage til kuren; barer, shakes og supper af forskellige varianter. Disse er måltidserstattende, og gennemsnitligt kan de medføre helt op imod 1,7 kilo om ugen. Nupo er ikke en kostplan for dig, der ønsker større muskler, men for dig der ønsker vægttab og et bedre velvære.

Kostplanen kræver dog, at man tør smide mange af sine daglige vaner. Den tillader et kalorieindtag på mellem 450 og 800 kalorier om dagen, hvor det gennemsnitlige indtag for danskerne ligger på 3400 kalorier dagligt. Det vil utvivlsomt være en kæmpe ændring fra hvad, du er vant til, men det betaler sig også. Og det er bare en af de mest effektive metoder til at opnå vægttab. Du kan læse meget mere om kurens facetter samt produkterne lige her.

Sundhed og balance på arbejdspladsen

Et tredje og et mere undervurderet tiltag, der ligeledes kan bidrage med at komme i form, er arbejdspladsens syn på sunde medarbejdere. Der findes ikke ret mange virksomheder, der er specielt proaktive for at få deres medarbejdere aktiveret. Der burde dog være stor interesse i det for både arbejdsgiver- og tager, da sundere medarbejdere sikrer en mere effektiv arbejdsindsats. Energiniveauet stiger, og medarbejderne vil ydermere måske opleve glæde i det private liv. Men hvordan ændrer man pludseligt medarbejdernes vaner? Det kræver meget fra ledelsen at indarbejde sundhedstiltag som et strategisk værktøj. Active Consulting hjælper til dagligt virksomheder med strategier, der kan skal bringe sundhed og balance frem i medarbejderne. Det kan være en stor hjælp for virksomheder, da det er svært at motivere medarbejdere til at ændre daglige vaner.

Kvit cigaretterne!

Dette vil være vores sidste råd. Hvis du i forvejen ryger, hjælper dette altså kun for, at det går lettere med de andre ting. Du vil opleve større overskud i hverdagen, som frigiver energi til at træne og til at komme at komme i form. Et godt tip er at begynde på e cigaretter. Det kan være meget svært at kvitte dem fra den ene dag til den anden. Men det er bevist via forskning, at E cigaretter simpelthen er langt sundere. Derfor kan dette være et super godt alternativ for cigaretterne!

Be the first to comment

Leave a Reply

Din email adresse vil ikke blive vist offentligt.


*