Opdater din virksomheds markedsføringsstrategi

Computer_markedsføring_strategi

Nøglen til en vellykket markedsføring starter med en plan, også kaldet en strategi. Uden en markedsføringsstrategi mister man den røde tråd i markedsføringen og dermed formålet med at publicere indhold på sine kanaler.

Det er derfor afgørende at have en veldefineret strategi, når man opererer på virksomhedens kanaler. Her handler det blandt andet om at sætte målsætninger og om at forstå den målgruppe, som man ønsker at ramme. 

5 essentielle spørgsmål til jeres strategi

En af de mest simple metoder til at udføre en markedsføringsstrategi findes i at spørge sig selv om følgende fem spørgsmål:

  1. Hvilke medier vil I være på?
  2. Hvem er jeres målgruppe?
  3. Hvad vil I dele?
  4. Hvor vil I dele jeres indhold?
  5. Hvornår vil I dele jeres indhold  

 Sådan skiller jeres indhold sig ud

I har måske fået inspiration af jeres konkurrenters indhold på deres sociale medier. Men for at skille jer ud, er det væsentligt at tænke ud af boksen, når det kommer til at skulle skille sig ud på medieplatforme som Youtube, Facebook og Instagram. 

Undersøgelser viser, at visuelle billeder giver op til 80% flere clicks end eksempelvis tekstbaseret indhold. Der sker altså noget i os, der vækker vores forståelse og empati, når vi får sat krop og stemme på billederne i indholdet.  

Læs eventuelt mere om hvilke platforme der giver jer flere kunder  her

I dag kan man helt nemt og simpelt selv lave en hurtig film på telefonen og poste det umiddelbart efter. For at give jeres virksomheds indhold et professionelt og seriøst udtryk, vil det dog gøre en stor forskel, hvis videoindhold produceres hos professionelle. Det samme gælder for billeder. En god løsning imellem smartphone og professionelt produktionsselskab er at leje udstyret hos en tjeneste som Wedio.

Professionelt produceret indhold

Når I vælger hvilket type indhold I ønsker skal være en del af jeres strategi, er det også relevant at overveje om I selv vil producere det, eller om I vil have hjælp fra et produktionsselskab. Selvom man i dag nemt selv kan producere indhold, så rammer man ikke samme kvalitet og kreativitet, som i professionelt produceret indhold. 

Professionelt indhold kunne eksempelvis være en kampagnefilm, der kan køre i en afgrænset periode som en del af flere kampagneelementer. Der kunne også være en konceptvideo, der fortæller kunden om virksomheden – et eksempel på dette kunne være webshoppen Bacher. Her spiller filmen sammen med virksomheds værdier og kommercielle tilbud. Om du vil oplyse og informere, påvirke din målgruppes holdninger eller have dem ned i din butik, så er levende billeder og stærke virkemidler det oplagte værktøj.  

Be the first to comment

Leave a Reply

Din email adresse vil ikke blive vist offentligt.


*