Disse teknologiske platforme giver dig flere kunder

Alle der er indehaver af en virksomhed, ønsker sig altid flere kunder. Flere kunder er et tegn på vækst, hvorfor det er altafgørende for virksomheder. I dag har teknologien givet os muligheder som aldrig før. Måder hvorpå man kan samle mennesker og komme ud med sit budskab med henblik på vækst. Vi kommer derfor med de platforme, som kan give dig og din virksomhed flere kunder de næste mange år.

Lav din egen app

En af de bedste måder at styrke sin visuelle profil på i dag er gennem apps. På de sidste fem år er antallet af smartphone brugere steget med ca. 1 mia. brugere. Dette er en indikation på, at mobilen får mere magt end bærbaren. Derfor er det for virksomheder, som søger vækst, en god ide at være repræsenteret i app verdenen.

Her handler det ikke bare om at få lavet en app, som man ser så mange andre steder. Det handler om at lave en app af kvalitet, som giver dig en bedre profil end dine konkurrenter. Som kræsne brugere ønsker vi mennesker kun det absolut bedste, hvorfor programmerne skal være effektive.

Sælg dig selv med en 3D animation

Med en 3D animation har du mulighed for at repræsentere dig selv og dit produkt på en mere innovativ og kreativ måde end nogensinde før. Det vil skabe en enorm wow-effekt hos dine kunder, og du vil kunne stille dit produkt i en position, som du i højere grad selv designer.

Folk er generelt mere tilbøjelige til at handle ud fra en video af en produktdemonstration end gennem en normal beskrivelse. 3D animationer er altså en visuel fortælling af dig og din virksomhed – noget der kan styrke dit produkt og adskille dig fra andre.

Vælg de rigtige IT-løsninger

Valget af IT-løsninger i 2019 er vigtigt med henblik på, hvordan du benytter dine digitale systemer bedst muligt. Noget der især er fokus på er software og hardware løsninger. Det handler om at have de mest effektive programmer og styresystemer til rådighed, så man altid kan performe overfor sine kunder – Adobe, McAfee, Microsoft m.fl. er her vigtige spillere. Der findes i dag flere og flere konsulenter inde for dette område grundet den stigende udvikling. Konsulentydelser som mange virksomheder i høj grad vil kunne have stor gavn af.

Hav styr på det praktiske

Når du har med kunder at gøre på internettet, er der flere praktiske elementer, som er gode at have styr på. Noget der især er vigtigt er sikkerhed, når det kommer til betalingsoplysninger. Vi lever i en verden, hvor flere og flere informationer bliver delt på nettet, hvorfor sådan noget som SSL-certifikat og VPN løsninger er essentielt.

Yderligere er det også enormt vigtigt at have en effektiv webshop, hvor kunderne kan finde en betalingsløsning efter behov. Jo flere jo bedre, hvor der i dag er stor efterspørgsel på at kunne betale med mobilen. Alt i alt handler det om at søge de løsninger, som passer en selv og kunderne bedst – så vil man altid være et skridt foran konkurrenten.

Brug din tid der, hvor den skaber mest værdi

Som virksomhedsejer er det vigtigt at kende sine begrænsninger og vide, hvor ens arbejde skaber mest værdi. Det kunne f.eks. være at fokusere på at skabe vækst for sin virksomhed, og få hjælp til de opgaver, der optager meget tid.

Det er ofte eksport relaterede opgaver, som de fleste virksomheder før eller siden støder på, der trækker tænder ud. De internationale eksport regler er mange og utroligt komplekse, da det involverer flere forskellige aktører på tværs af landegrænser. Kombineret med, at et fåtal af mindre virksomheder har en speditør ansat, kan eksport gå hen og blive en pine at håndtere internt.

Der findes heldigvis i dag digitale platforme, der tager sig af alle eksport relaterede opgaver, for at lette besværet for virksomhederne. Det er billigere end man umiddelbart skulle tro, og kan frigøre en masse værdifuld tid, der kan bruges på at skabe vækst. 

Overgå til en abonnementsforretningsmodel

På engelsk hedder det subscription business, eller recurring billing, og denne type forretningsmodel er blevet utrolig populær. Fælles for Netflix, Amazon og Google er, at de kører hele, eller dele af, virksomheden baseret på en abonnementsmodel. Grunden til, at disse virksomheder har haft så stor en succes skyldes, at de har ramt plet på forbrugernes betalingspræferencer. Via en abonnementsmodel kan forbrugere betale for en given service eller ydelse på månedsbasis. På den måde fordeles omkostningerne ud over en længere periode, i stedet for at betale et højt engangsbeløb. Det giver forbrugerne en følelse af frihed, og at de kun betaler for det de rent faktisk forbruger, altså: pay-per-use.

Udover at betalingsmodellen imødekommer forbrugernes præferencer, bliver det muligt at få en ide om sin virksomheds økonomi i fremtiden. Ved at beregne metrics som churn rate, ARPU og MRR kan man få et relativt præcist indblik i indkomsten mange måneder frem. Det kan medføre, at man som virksomhedsejer i tide kan lave de nødvendige ændringer for at bevare en fortsat vækst i virksomheden.

Be the first to comment

Leave a Reply

Din email adresse vil ikke blive vist offentligt.


*