Gode råd til den spirende iværksætter

Det er Torsdag og du har efter en udmattende og effektiv arbejdsdag endelig taget plads foran Tv’et i forsøget på at koble fuldstændig fra og lade underholdningen i bedste sendetid opsluge dig. Den nye sæson af Løvens hule dukker op på skærmen og efter at have hørt på diverse gloser såsom kick-ass, det var sgu ikke et 12-tal i iværksætteri og utallige spørgsmål om virksomhedens fremtidige rentabilitet og skaleringsmuligheder, opstår en lille tanke i dig. Det kunne da være super fedt at være iværksætter. Inden du søsætter din bedste forretningside, er der et par faktorer der skal tages i betragtning. Vi giver dig her et par råd på vejen inden du påbegynder projektet. 

Dit produkt skal kunne bruges – ALTID!

Foruden det uomtvistelige kriterie vedrørende efterspørgsel og en mangel i markedet, er det essentielt at dit produkt faktisk kan benyttes – til hver en tid. En af de mest normale fejltyper ved nystartede forretninger er, at det ikke imødekommer de nuværende tendenser i markedet vedrørende bæredygtighed og miljømæssig ansvarlighed. Ved at ignorere eller ikke tage højde for disse tendenser, kan virksomheden risikere at gå glip af en række unikke muligheder og blive efterladt bagerst i kampen om, at blive markedsleder. En virksomhed, der har fokuseret sin ydelse på netop at være miljøbevidst er RD8. Virksomheden arbejder med robuste designs, der sikrer at produktudviklingen optimeres med fokus på bæredygtighed. Deres arbejdsprocesser omhandler i høj grad effektivisering af første step i værdikæden, selve produktudvikling og produktion, og sikrer at du får det rigtigt første gang. Anbefalingen herfra, er klart at tage kontakt til dem og undgå ubehagelige overraskelser senere hen. 

Du skal brænde for det

For de fleste ting i livet gælder det, at hvis man ikke brænder for det eller går ind i projektet med krop og sjæl, er der stor risiko for at det ikke helt går som forventet og ønsket. Og iværksætteri er ingen undtagelse.  En af de mest væsentlige elementer i iværksætteri er, at du som ejer og ideudvikler er overbevist om, at lige præcis dit produkt er det næste store hit – uden at være overmodig eller hovmodig. Men også være bevist omkring, at succes kræver hårdt arbejde samt at dedikation og motivation fordrer gode resultater. En god øvelse i forbindelse med dette er, at spørge sig selv, uden at være forudindtaget, om du ville prioritere at bruge dit produkt og om der decideret er et hul i markedet. Forhåbentligt er svaret på disse spørgsmål et rungende ja, hvorefter du kan gå i gang. 

Be the first to comment

Leave a Reply

Din email adresse vil ikke blive vist offentligt.


*