Tips og tricks til den effektive flytning

En flytning er spændende, men kan for mange også være en lang og uoverskuelig process. En flytning er oftest hård, uafhængigt af om du flytter selv, eller hyrer et flyttefirma. For at gøre flytningen en tand nemmere at komme igennem er der nogle ting, man skal være opmærksom på; herunder pakning, flyttekasser, sortering og transport. Ved at planlægge sin flytning nøje, kan man spare både tid og penge, og i mange tilfælde undgå flyttestress og dermed gøre flyttedagen hyggelig. 

Forsigtig og gennemtænkt nedpakning

For det første er det supervigtigt at huske på, ikke at fylde papkasserne helt op med bøger og porcelæn. En papkasse siges at kunne holde til 40 kg, men det anbefales at holde sig til det halve, 20 kg. Dette lyder måske dumt, idet der er brug for flere kasser, hvilket betyder flere ture op og ned af trapperne. Dog mindsker du risikoen for at skade din egen ryg samt din ømhed dagen efter flyttedagen. 

En flytning kræver kræfter, hvorfor andendagen typisk råber efter ro. Tit og ofte orker man ikke at pakke ud med det samme, hvilket gør det superrelevant at være forberedt og have pakket en taske med alt det essentielle man skal bruge. Omend det udelukkende inkluderer ekstratøj og tandbørsten eller nussekluden og bamsen til den lille, er det altid en god idé at være forberedt, med alt der kunne blive nødvendigt. 

Skab overblik under flytningen 

En flytning inkluderer ofte rigtig mange flyttekasser, hvorfor der nemt kan opstå forvirring og uorden. Man kan ikke finde bestikket til aftensmaden og hårbørsten er forsvundet. 

For at komme dette typiske problem til værks er det en rigtig god idé at sætte klistermærker eller mærkater på flyttekasserne. Herved kan du nemt kende forskel på kasserne uden at åbne dem alle sammen. Derudover er det en god idé at markere kasserne med yderligere mærker, så man på forhånd ved hvilket rum kassen holder til. 

Småtingene der altid forsvinder

En flytning resulterer tit i, at ting forsvinder. Yndlingsøreringene, skruerne eller nøgler. De vigtige småting der bare ikke må forsvinde, forsvinder. Derfor er det en god idé allerede fra start at skabe et overblik og system. En idé er, at putte alle de vigtige ting ned i en konvolut, og skrive på hvad det er. Læg alle konvolutterne i den samme boks, så du nemt og hurtigt kan finde det frem, så snart du har brug for det. 

En flytning behøver ikke at være dyr

Flyttemænd arbejder hurtigt, men er dyre og nogle mere hensynsløse end andre. Flyttemændenes mange kræfter og engagement resulterer sommetider i ødelagte skabe mm., hvilket kan tages med i overvejelserne om du skal hyre flyttemænd eller gøre det selv. Den helt nye sengegavl eller det smukkeste vitrineskab i stuen, skal helst nå helt i mål ved flytningen. 

Det kan være fristende, at ringe efter et flyttefirma og derved betale sig fra at få nogle til at bære alle de tunge ting og gøre det umiddelbare kedelige og hårde arbejde. Dette er dog ikke altid den helt rigtige indstilling. Ved at gøre det selv, kan man nemt få en superhyggelig og sjov dag. Er du ejer af en kassebil er det genialt at bruge denne, fremfor at leje en dyr flyttebil og mænd dertil. Du sparer en masse penge, og følelsen man får ved at gøre det hele selv er det hele værd! 

Står du overfor en flytning inden længe, så overvej ovenstående! Du vil med sikkerhed stå med oprejst pande når du efter flytningen har alle dine ting i god behold, har sparet penge og ikke mindst haft de hyggeligste flyttedage, som har skabt minder. 

Be the first to comment

Leave a Reply

Din email adresse vil ikke blive vist offentligt.


*