Webshop Guide: Sådan kommunikerer du bedst ud til din målgruppe

kommunikerer

Den digitale verden og dens muligheder er efterhånden uendelig. Internettet byder på mange måder, at gøre mange ting. Det kan være svært, at bestemme sig for, hvordan man vil gøre det ene eller andet. Hvilken måde er den rigtige? Hvordan skal det se ud? Hvor skal man starte, hvis man vil have kommunikeret sit produkt ud på bedst mulig vis?

Nedenstående er et bud på en guide med tips og tricks til, hvordan man i 2019 bedst får kommunikeret sit budskab, produkt eller lignende ud til sin målgruppe som webshop.

Skarp website – praktisk såvel som visuelt

Vi er alle bekendte med hjemmesider, der ikke virker optimalt. Det kan være svært at finde ud af, hvad der præcis bliver udbudt af produkter. Det er derfor meget vigtigt, at man til at starte med har et velfungerende og skarp website. Det skal være nemt, at navigere rundt på siden. Det skal være klart for enhver, hvad det er man laver og hvilke produkter man tilbyder. CombiShop er et super eksempel på dette. CombiShop har et kæmpe sortiment af alt fra kontorartikler og emballage til rengøringsartikler. De har en skarp webshop, hvor oversigten over deres produkter samtidig er letlæselig og overskuelig.

Et andet eksempel er Humorkassen.dk. Modsat CombiShop arbejder de i en anden boldgade, nemlig med brætspil. Så snart du lander på deres side, er det også klart, hvilke muligheder som tilbyder sig. Fra deres forside finder du nemt deres spil, og med en blog gør de det overkommeligt at forstå de forskellige genre.

Hertil – og lidt i forlængelse af ovenstående – kommer det visuelle aspekt også til at spille en rolle. Det skal være en visuel fornøjelse, at befærde sig på websitet. Vigtigheden i at have gjort processen gennemsigtig, overskuelig og forståelig gør det nemmere for enhver, at have med din webshop at gøre. Dette har Pinksquare formået at klare til perfektion. Pinksquare leverer 3D animationer af et hav af produkter til både industri, byggeri, B2B og B2C. Endvidere er deres website, der indeholder mange videoer af deres tidligere animationer, en visuel fornøjelse at kigge igennem.

Kommunikation som et grundelement

Når det visuelle og praktiske er på plads, kan man gå skridtet videre og/eller dybere og snakke om det kommunikative på webshoppen. Et af hovedelementerne i at få kommunikeret webshoppen ud til målgruppen er kommunikation. Det skal stå klart for enhver, hvad det er I som virksomhed tilbyder af produkter eller services.

Et fremragende eksempel på dette er hjemmesiden Anerkendende Kommunikation. Her tilbydes der kurser, foredrag og flere værktøjer til kommunikation i et spændende og lidt nyere felt “anerkendende kommunikation” samt en spændende og ny vinkel for konflikthåndtering.

I forlængelse af ovenstående afsnit, opstår spørgsmålet så; Kan du formidle det rette budskab til dine kunder igennem fængende produkttekster? Kommer dit produkt ud til de rette mennesker og/eller virksomheder? PressPort er en unik og digital PR-platform, der gør det nemt at kommunikere med medier og journalister i hele verden. Med PressPorts PR-platform kan alle virksomheder og organisationer udgive deres PR-materiale via pressemeddelelser, billeder m.m. i deres eget newsroom. Dertil kommer muligheden for, at journalister, bloggere og andre interesserede kan følge din virksomhed på en nem måde.

Ovenstående er et godt bud på nogle tips og tricks til, hvordan man på bedst mulig vis i år 2019 får kommunikeret ud til sin målgruppe som webshop. Slå en tur forbi ovenstående fire virksomheder og se, hvordan de har båret sig ad.

Be the first to comment

Leave a Reply

Din email adresse vil ikke blive vist offentligt.


*