Brug de sociale medier til din virksomhed optimalt

De sociale medier er kommet for at blive. Fra Instagram, til Facebook og LinkedIn bliver de forskellige platforme brugt på alverdens formål – arbejde såvel som privat. Netop fordi SoMe er så populært og velbenyttet, kan det altså rigtig godt betale sig at inkorporere det ordentligt i sin forretningsplan, så man får det størst mulige udbytte.

Så hvad er spillereglerne for virksomheder på de sociale medier?

 

Hvordan og hvor meget taler I om jeres virksomhed?

Det betyder noget for jeres virksomhed, hvordan I omtaler den. I skal sikre jer, at hver gang jeres målgruppe støder på jeres virksomhed, at de bliver mødt af det samme brand. Der må ikke opstå forvirring, så brug de samme elementer og virkemidler på tværs af jeres kanaler.

Her er regelmæssighed nøglen til ens brand-opfattelse.

 

Interaktion med målgruppen

Hvis der er én ting som sociale medier især er gode til, er det at interagere direkte med folk. Du får derfor her en oplagt mulighed for at række ud til potentielle kunder, svare direkte på feedback af dine produkter/services, samt tappe ind i trends på eksempelvis TikTok eller Instagram.

 

Brug sociale medier til research

Sociale medier er en gratis indgangsvinkel til at foretage markedsresearch baseret på aktuelle trends. Her får du også mulighed for at undersøge mange forskellige forbrugergrupper samt virksomheder, da de fleste er at finde på platformene.

 

Kommunikation er jeres fundament

Kommunikation er alfa og omega. Læg en plan for hvad I vil med jeres virksomhed og følg den.

Her er det også vigtigt at bemærke, at hvis I fører jeres kommunikation på en ensformig måde, så der ikke er nogen forvirring vedr. jeres brand, så kan dette igangsætte en kædereaktion og føre til en succesfuld mund-til-mund markedsføring. Dette indebærer, at folk frivilligt omtaler samt anbefaler jeres virksomhed til deres netværk. Lav derfor også en fast og klar strategi for jeres sociale medier. Her kan i med fordel lave en særskilt instagram strategi, facebook strategi osv. 

Så er det ellers bare med at komme igang med at bruge de sociale medier til markedsføring, salg, netværk, kundeservice, rekruttering m.fl.

Be the first to comment

Leave a Reply

Din email adresse vil ikke blive vist offentligt.


*