Huskeliste til dit mødelokale: 3 ting du skal have styr på inden kundemødet

Mange virksomheder arbejder med kunder, hvor enten fysiske møder i et mødelokale eller online via computeren er en fast del af dagligdagen. Her er mødelokaler rare at have, da de afskærmer deltagerne fra den daglige larm og trafik i virksomheden. 

Er du og din virksomhed stadig i opstartsfasen, er det måske ikke kundemøder der er flest af. Her kan du med fordel læse denne guide til alt du skal have styr på som selvstændig – og hvor du kan få hjælp

Har i derimod adgang til egne mødelokaler, kan disse 3 fifs hjælpe dig godt gennem mødet med din potentielt nye kunde. 

 

Tjek at elektronikken fungerer

Skal du gøre brug af projektor eller fjernsyn, er det vigtigt, at tjekke at dette fungerer 100% inden mødet går i gang. Det efterlader aldrig et godt indtryk hos kunden, hvis mødet begynder med, at du ikke kan få dit fjernsyn til at vise den præsentation du har forberedt. Gennemgå derfor altid alle de elektroniske apparater du skal bruge til mødet. På den måde er du sikret en god start på dit potentielle samarbejde med kunden.

 

Øv din præsentation

Ligesom du sikkert gjorde det i gymnasiet og på den videregående uddannelse, er det altid en gode idé at øve din præsentation inden du skal afholde mødet. Hermed kan du både øve din overlevering af vigtige pointer samt opdage hvis du måtte have glemt noget væsentligt. Er i flere deltagere fra virksomheden, kan i med fordel øve præsentationen foran hinanden. Det er altid

 

Sørg for proviant 

Særligt ved fysiske møder, vil både du og dine gæster sætte pris på lidt koldt eller varmt at drikke, samt en lille snack. Derfor anbefaler vi altid, at du sørger for at have både kaffe og vand, sodavand eller danskvand tilgængeligt ved mødet. Navnligt ved møder der strækker sig over flere timer, er det nødvendigt med lidt at drikke løbende, 


Det er dog ikke alle virksomheder, der selv råder over egne mødelokaler. Her kan du med fordel
leje et mødelokale hos en ekstern udbyder. På den måde sparer du dig selv for alt besværet med opsætning, indkøb af drikkevarer og eventuelt mad samt rengøring og oprydning efterfølgende. 

 

Godt møde!

Be the first to comment

Leave a Reply

Din email adresse vil ikke blive vist offentligt.


*