Herremode 2021: Køb mindre – men bedre kvalitet

Igen i år 2021 er der fokus på klima og miljø, når fashion industrien præsenterer nye kollektioner. Den allervigtigste tendens er dog denne: Gå efter kvalitet og køb derved mindre.

 

Tilbud, sale, rabat…

I januar bliver du som forbruger udsat for tusindvis af reklamefremstød, der har til formål at tricke og stimulere dit behov for at købe nyt tøj. Det er nok næppe gået de færrestes næser forbi, at januarudsalget er startet. Dette betyder nye udfordringer for alle os, der i virkeligheden godt kan se, at vi har rigeligt med tøj i skabet.

Udsalget i januar vækker urinstinktet i os. ‘Få mere, men for en mindre pris’. Om det er en ny jakke, et par handsker til vinteren eller efterårets smarte bukser, der nu er nedsat i pris.

Selvom butikkerne er lukket i Danmark, grundet Covid-19, er der alligevel fuld tryk på online markedsføringen og reklamerne. Butikkerne og storcentrene har nemlig en stor tabt fortjeneste, som de skal have skaffet fra online salg.

Det betyder, at du ikke alene udsættes for klassiske rabatter eller ‘sale’ tilbud. I denne artikel fra AmeriCommerce oplister de hele 10 eksempler på ‘sales promotioms’.

Så det er med at holde hovedet koldt som forbruger, hvis man ikke vil være en del af forbrugsfesten. For selv en uskyldig konkurrence eller give away er en nøje eftertænkt markedsføringsstrategi, der skal lokke dig til et salg.

 

2021’s største trend: Køb kvalitet

Alt imens genbrug stadig er ‘in’, er det ikke nok til at brødføde de tusindvis af tøjbutikker verden over, der sælger tøj.

Genbrug blandt unge har ellers hittet i et par år og selvom det ikke kun dækker over tøj, ses det også i moden blandt nye unge influencere inden for fashion.

Hvad der ligeledes vinder frem, er virksomhedernes eget fokus på markedsføring og omtale af deres produkter og kvalitet.

Blandt andet denne københavnske jakkesæt forhandler har oprettet en hel side, der har til formål at forklare om og beskrive, hvilken kvalitet og produktion, der ligger bag de produkter, som de forhandler.  

Det gennemsyre ligeledes diverse produktbeskrivelser, på siden over jakkesæt, hvor der tydeligt lægges fokus på, hvor jakkesættets metervare er fra, samt hvor i verden de er produceret.

 

Sæsoner kommer og går

Ny sæson betyder nye varer fra brands. Modesæsonen er typisk opdelt i fire årstider – Spring/Summer, Fall/Winter, Resort og Pre-Fall.

Du kan tilmed finde flere eksempler på modebrands, der forsøger at inkorporere yderligere sæsoner som “Pre-Spring”. Hvad der samtidig er en kendt faktor for disse sæsoner er, at de minder usandsynligt meget om hinanden år for år.

Jo jo, der er altid en “denne sæsons farve”. Men du kan samtidig være helt sikker på, at mørke varianter af brun, grøn og orange dominerer i efterårsmoden, mens det om sommeren er pangfarverne, der præger modebilledet.

Hvad der dog er tidsløst er sort, navy, hvid og grå – i hvert fald når vi snakker jakkesæt.

 

Accessories er også en del af outfittet

Halskæder, solbriller, ure, ringe og mange andre af de accessories som du finder i herregarderoben bør også følge samme principper som nævnt ovenfor.

Du kan sagtens finde solbriller, halskæder, og bælter, typisk produceret i Kina, til ingen penge. Dette gør dog samtidig, at du typisk ikke værner ligeså meget om disse og derfor ender de på hylden og samler støv i stedte for at blive brugt.

Opfordringen er derfor også at købe kvalitet her, i stedet for en ring eller solbrille til 99 kr. Og selvom du handler online har en lang række butikker en række guides til, hvordan du finder den rigtige størrelse. Dette kunne passende være en størrelsesguide til ringe eller en størrelsesguide til ure. Ringe og ure adskiller sig en smule fra huer, halskæder og solbriller, da de er lidt mere ‘one size fits all’.

Be the first to comment

Leave a Reply

Din email adresse vil ikke blive vist offentligt.


*